sobota, 16 czerwca 2012

Śwagier i franca

Gdy zaglądam do Kieszeni i widzę tytuł Ta ostatnia niedziela, natychmiast przypomina mi się najlepsze wykonanie tej piosenki, autorstwa niejakiego CeZika (polecam zwłaszcza wersję bluesową). A stąd już niedaleko do utworu, od którego zaczęła się moja słabość do pomysłowego artysty.

Przypomnijmy epokową sekwencję wydarzeń. Najpierw na YouTube pojawił się filmik z Polakiem wybitnego umysłu i wielkiej odwagi. Wsłuchajcie się:


Filmik okazał się tak inspirujący, że wkrótce powstała muzyczna wariacja na jego temat – Forfiter Blues, której jednym z autorów był właśnie CeZik. Polecam serdecznie – rzecz nienowa, ale przypominania dzieł sztuki nigdy dość!

P.S. CeZik może być Wam też znany ze śpiewania piosenek na wspak w programie Szymona Majewskiego.
P.S.2 Notkę dedykuję Magdzie i Pawłowi :-)

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam Cezika. Byłam na jego koncercie i na żywo śpiewa jeszcze ładniej, jest zabawniejszy i w ogóle super. Polecam Evenemencie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko....ludzie są jednak durni....Szkoda, że go nie zjadł ten krokodyl. To by był dopiero film dla szwagra! A bluesowa wersja Cezika fantastyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahah, nie znałam - dzięki! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale sie usmialismy:) Dziekuje Ewenemencie!
    zawsze_zielona

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że Wam się podobało :-)

    Agaf, nie wiedziałam nawet, że Cezik koncertuje. Dzięki, będę się rozglądać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak Cezik to i klejnuty! http://www.youtube.com/watch?v=TwwermLcUlk

    OdpowiedzUsuń
  7. Uprzejmie donoszę, że to JA byłam z Agaf na koncercie Cezika. Było super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała twórczość CeZika jest super, a przynajmniej to co widziałem w internecie. Jego miks z wykorzystaniem piosenki Republiki i potem film dokumentujący powstanie tego kawałka jest niesamowity. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Arku, Anonimowy - dzięki za podpowiedzi.

    jul-kaa, zazdroszczę! (i Agaf, i Tobie :-)

    OdpowiedzUsuń

Wyraź swoje zdanie w Kieszeniach.